Úvodem - Proč "Londýn křížem krážem"?

Hned na úvod se musím přiznat, že Londýn mě nikdy nelákal a nikdy nebyl na mém seznamu "Must See". Jenže pak zde průběhem různých událostí začala pracovat a žít moje dcera a tak bylo samozřejmé, že ji zde musíme navštívit. A jakmile jsem poprvé stanul v londýnských ulicích, věděl jsem hned, že tohle město bude zajímavé a že zde budu mít co prozkoumávat. Dnes mi Londýn přirostl k srdci a jezdím sem rád, a kdyby nebylo závazků doma, dovedl bych si zde představit i žít. Je to samozřejmě velkoměsto se vším všudy a má tudíž spoustu nevýhod a negativ, ale pokud je začnete objevovat trochu jinak a do hloubky, bude vás bavit. A já bych vám k tomu svými články rád dopomohl. Jistě nemůžeme minout hlavní atrakce, ale já se vám budu snažit vždy ukázat, že i kolem nich je spousta dalších zajímavostí, kterých si běžný turista nevšimne.

Jistou inspirací pro psaní takovéhoto typu blogu je mi blogerka Hana Fialová se svým blogem "Paříž pro pokročilé". Takže jí tímto děkuji.

A proč "křížem krážem"? Každé město se tak snažím objevovat. Prokřižuju jej známými i neznámými uličkami, rád i úplně zabloudím, protože jen tak člověk objeví nečekané. A je to ostatně i symbol britské vlajky - křížem krážem, shora dolů, zleva doprava. Všechno do sebe zapadá...

Po praktické stránce chci vést blog ve dvou hlavních rubrikách - Body a Trasy. V rubrice Body budou jednotlivá místa, budovy, pamětihodnosti, zajímavosti, které potřebují rozsáhlejší popis. Z jednotlivých bodů pak budu sestavovat trasy tak, abyste mohli všechna místa projít postupně, bez hledání a bloudění, v jednom dni či jiném časovém okně dle potřeby. V Trasách pak budou vloženy také podrobné mapy s přehledem jednotlivých bodů, v elektronické podobě, ve které si je budete moci stáhnout na svůj mobil, tablet apod. a navigovat se tak přímo na místě.

Celý blog se budu ještě snažit ladit během prvních článků, aby vše bylo jednoduché, přehledné a praktické. Uvítám také vaše tipy, rady, kritiku.

Takže pojďme na to...

Komentáře